Całkiem słodkie życie bez cukru

Ograniczenie cukru w codziennym życiu, było dla mnie kolejnym wyzwaniem, zaraz po tym, jak wprowadiłam w codzienną rutynę picie wody z cytryną na czczo oraz ogólnie zwiększyłam ilośc spożywanej wody w ciągu dnia. Okazuje się wbrew pozorom, że życie bez cukru może być równie piękne.

Statystyki biją na alarm, iż coraz więcej dzieci jest otyłych, a ich dieta opiera się na zbyt dużej ilości cukru. W pewnym momencie ciężko bowiem było znaleźć produkty na rynku, które w swoim składzie nie zawierały tego magicznego proszku. Począwszy właśnie od najmłodszych lat uzaleznia się ludzkość od cukru dodając go  do dziecięcyh kaszek czy soczków. W późniejszyh latach nie powinno nas dziwić więc to, że nasz smak domaga się słodkiego, ponieważ cukier bardzo uzależnia. Obecnie trend na unikanie białego cukru jest coraz mocniejszy, a więc i na sklepowych półkach łatwiej znaleźć produkt, który w swoim składzie na pierwszym miejscu nie zawiera cukru.

Ja swój detoks rozpoczęłam najdelikatniej jak się da, czyli do każdego kubka herbaty wsypywałam odrobinę cukru mniej. Kiedyś 2 łyżeczki były standardem, teraz przełknę napój dosłodzony maksymalnie połową łyżeczki cukru, choć oczywiście zioła i kawę piję bez dosładzania. Tym samym ograniczając cukier w herbacie zaczęłam dostrzegać jak słodkie są wszystkie ciasta pieczone przez rodzinę oraz znajomych czy zwykłe paczkowane ciastka.Ograniczając cukier w ten sposób, wcale się nie katowałam, a wręcz organizm sam dostosował się do tych zmian i myślę, że jest mu z tym dobrze:)

Każdego namawiam do próby redukcji cukru w swojej diecie, a ostaetcznie do całkowitego zrezygnowania. Teraz, będą mamą, jeszcze silniej dostrzegam , jaką krzywdę robi się dzieciom częstując je słodyczami od bardzo wczesnych lat. I wiem, że pewnie nie uda nam się uniknąc choćby slodkiego jajka niespodzianki, ale myślę, że preferencje smakowe wyrobione od początku sprawią, że dziecko samo niechętnie będzie siegało po słodycze.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Oh!Mania © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka